Marie Højlund Roesgaard

Marie Højlund Roesgaard

Lektor


  1. 2023
  2. Udgivet

    Global Citizenship Education in the Wider World

    Roesgaard, Marie Højlund & Byram, M., 24 apr. 2023, Global Citizenship Education in Praxis: Pathways for Schools. Schultz, A. & Blom, M. (red.). Multilingual Matters, s. 17-26 10 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  3. Udgivet

    グローバル・シテイズンシップ教育とSDGs: デンマークと日本の学校を通して

    Roesgaard, Marie Højlund, 15 apr. 2023, 国際理解教育と多文化教育のまなざし: 多様性と社会正義・公正の教育にむけて. Morimo, T., Kawasaki, S., Kiritani, M. & Nakayama, K. (red.). Tokyo: Akashi Shobo, s. 46-63 18 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  4. Udgivet

    Forord

    Roesgaard, Marie Højlund, 2023, Ise-fortællingerne: En japansk klassiker fra 900-tallet e.Kr.. Danmark: Hoff & Poulsen, s. 5-8 4 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

  5. 2022
  6. Udgivet

    Fuglereden i Byblos - et hjem for armenske børn i nød

    Roesgaard, Marie Højlund, 2022, I: Tidsskriftet Sfinx. 45, 2, s. 58-63 6 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikel

  7. 2021
  8. Udgivet

    Fra aktivist til terrorist (og tilbage igen?)

    Roesgaard, Marie Højlund, 2021, Oprør: Tværkultur nr. 11. Årbog for ToRS. . Jacobsen, B. A. & Hirslund, D. V. (red.). København: Institut for Tværkulturelle og Regionale Studier, Københavns Universitet, Bind 11. s. 72-81 10 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

  9. Udgivet

    The Emperor, the Sun, and Olympus: Mythology in the Modern Japanese Education System

    Roesgaard, Marie Højlund & Peer, A., 2021, Our Mythical Education: The Reception of Classical Myth Worldwide in Formal Education, 1900–20. Maurice, L. (red.). Warsaw : Warsaw University Press, s. 443-464 21 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  10. Udgivet

    コペンハーゲン市ランデスガーデ学校における「異己」理解・共生授業の実践

    Roesgaard, Marie Højlund & Morimo, T., 2021, 日・中・韓三カ国協働による`異己`理解共生を目ざした国際理解教育のプログラム開発: 研究報告書. Kamata, S. (red.). Japan: 日本国際理解教育学会, s. 114-126 13 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  11. 2019
  12. Udgivet

    I Vesten spiser de mennesker: Japan og barbarerne

    Roesgaard, Marie Højlund, 15 jun. 2019, Vis mig din barbar: Tværkultur Nr 9 Årbog for ToRS 2018. Roesgaard, M. H. & Nielsen, B. (red.). København, Bind 9. s. 42-51 10 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

  13. 2018
  14. Udgivet

    Danmai gaodeng jiaoyuzhong de kaoshi yu xuesheng quanli

    Roesgaard, Marie Højlund, 2018, Clean-Government Building in Denmark. Shanghai Academy of Social Sciences, s. 122-132 10 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  15. 2017
  16. Udgivet

    My Research on Japanese Education: a LIfe-long Endeavour

    Roesgaard, Marie Højlund, sep. 2017, I: The Journal of Educational Sociology. 100, s. 87-92 6 s., 6.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikel

Forrige 1 2 3 4 Næste

ID: 9456