16. april 2012

Nobelpristager Tawakkul Karman besøger Københavns Universitet

Photo: Harry WadDen yemenitiske nobelpristager Tawakkul Karman besøger tirsdag 17. april humaniora på Københavns Universitet i forbindelse med en høring og debat om Det Arabiske Forår, Yemen og kvindernes rolle i de arabiske opstande.

Besøget er arrangeret af Institut for Tværkulturelle og Regionale Studier (ToRS) og Det Danske Institut i Damaskus.

Arrangementet foregår på arabisk, men der vil blive tolket til dansk. Fri adgang.

Ordstyrer: direktør for Det Danske Institut i Damaskus Anders Hastrup.

Om Tawakkul Karman

Tawakkul Karman var en af modtagerne af Nobels Fredspris i 2011. Hun er journalist, menneskerettighedsforkæmper og leder af menneskerettighedsgruppen Women Journalists Without Chains. Hun modtog prisen sammen med Ellen Johnson Sirleaf og Lehmay Gbowee for sin ikke-voldelige kamp for kvinders sikkerhed og retten til at deltage i fredsarbejde.

Tid og sted

Debatarrangementet finder sted tirsdag d. 17. april kl. 14-16
på Københavns Universitet, Det Humanistiske Fakultet
Njalsgade 134, Auditorium 22.0.11.
Indgang fra Emil Holms Kanal