21. maj 2012

Tunesien og vejen til demokrati

tunesien

Den tunesiske udenrigsminister Rafik Abdessalem og Danmarks udviklingsminister Christian Friis Bach er blandt talerne, når Københavns Universitet 25. maj slår dørene op for et seminar om Tunesiens udfordringer som nyt demokrati. Alle er velkomne.

Siden oprøret i december 2010 har Tunesien været igennem store og vigtige politiske omvæltninger. Efter landets første frie valg blev afholdt i oktober 2011, har Tunesien været ledet af en koalitonsregering, som nu har ansvaret for at løse nogle af de mange politiske og økonomiske udfordringer, tuneserne står over for.

Under dette seminar bliver der sat fokus på de udfordringer, Tunesien står over for i forbindelse med lamdets overgang til demokrati - op på, hvordan fremmede aktører såsom Danmark og EU kan støtte landet i overgangsprocessen.

Tid og sted

Seminaret finder sted på Københavns Universitets Søndre Campus, Njalsgade 120, bygning 22, auditoriium 22.011. Dørene bliver lukket præcis kl. 10.30, og der er ikke adgang til auditoriet under ministrenes taler. Seminaret foregår på engelsk.

Du kan tilmelde dig ved at sende en mail til charlott@hum.ku.dk senest d. 23. maj kl. 12. Skriv venligst "Tunesien" i emnefeltet samt dit navn.

Se programmet for seminaret