Tea Sindbæk Andersen

Tea Sindbæk Andersen

Lektor


  1. 2024
  2. Udgivet

    World War II and the Theme of Genocide in the Public Memory of Socialist Yugoslavia

    Andersen, Tea Sindbæk, 2024, I: Journal of Modern European History.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  3. 2023
  4. Udgivet

    Forging public memory Historical narratives in Yugoslav and post-Yugoslav schoolbooks

    Andersen, Tea Sindbæk, 2023, School Historical Knowledge in Europa – Savoirs scolaires et historiens en Europe. Transnational circulations and debates - Circulations et débats transnationaux, . Tartakowsky, E. (red.). Arcidosso, Italy: Effigi, s. 325-347 23 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  5. 2022
  6. Udgivet

    Fiction keeps memory about the war alive: Mnemonic migration and literary representations of the war in Bosnia

    Ortner, Jessica, Andersen, Tea Sindbæk & Borcak, F. W., 2022, I: Memory Studies. 15, 4, s. 918-934

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  7. Udgivet

    Memory conflicts and memory grey zones: War memory in Bosnia–Herzegovina between public memory disputes, literary narratives and personal experience

    Andersen, Tea Sindbæk & Borcak, F. W., 2022, I: Memory Studies. 15, 6, s. 1517–1531 15 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  8. 2021
  9. Udgivet

    Book Review: Social aspects of memory. Stories of victims and perpetrators from Bosnia-Herzegovina by Alma Jeftic

    Andersen, Tea Sindbæk, 2021, I: Journal of Contemporary European Studies. 29, 1, s. 152-153 2 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftAnmeldelseForskningfagfællebedømt

  10. Udgivet

    End of War or End of State? 1918 in the Public Memories of Post-Communist Croatia and Serbia

    Andersen, Tea Sindbæk & Dedovic, Ismar, 2021, I: Nationalities Papers. 49, 4, s. 646-661 16 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  11. Udgivet

    Why would you use a Fascist greeting to celebrate a football victory? Discussing historical revisionism and genocide memory with Danish high school teenagers

    Andersen, Tea Sindbæk & Eisner, T. K. V., 2021, Engaging with Historical Traumas: Experiential Learning and Pedagogies of Resilience. Močnik, N., Duijzings, G., Meretoja, H. & Njeresa Beti, B. (red.). Routledge, s. 17-31 15 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  12. 2020
  13. Udgivet

    Croatia and the First World War: National Forgetting in a Memorial Shatter Zone?

    Andersen, Tea Sindbæk & Dedovic, Ismar, 2020, Mobilizing Cultural Identities in the First World War: History, Representations and Memory. Pedriali, F. & Savettieri, C. (red.). Palgrave Macmillan, s. 185-206 22 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  14. 2019
  15. Udgivet
  16. Udgivet

    Introduction: Memories of Joy

    Andersen, Tea Sindbæk & Ortner, Jessica, feb. 2019, I: Memory Studies. 12, 1, s. 5-10 6 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

Forrige 1 2 3 4 Næste

ID: 37525806