13. juni 2014

Nyt på ToRS: BA-tilvalg i Centralasien- og Afghanistanstudier

Uddannelse

Bachelortilvalget i Centralasien- og Afghanistanstudier er del af en samlet 3-årig bacheloruddannelse, der er normeret til 180 ECTS-point, som omfatter tilvalg på i alt 45 ECTS-point samt et centralt fag på 135 ECTS-point.

Den studerende skal have bestået 45 ECTS-point af det centrale fag før påbegyndelse af bachelortilvalget. Det anbefales desuden, at den studerende har bestået 120 ECTS-point af det centrale fag, før bachelortilvalget påbegyndes.

Den studerende opnår et kendskab til Centralasiens og Afghanistans kultur, folk, samfund og religion samt det videnskabelige arbejde med disse. Han/hun får desuden en indsigt i Centralasien og Afghanistans historie samt relevante teoretiske og metodiske færdigheder, således at han eller hun kan forholde sig kritisk til samt give akademisk sikre og videnskabeligt grundige analyser af de historiske, samfundsmæssige og politiske forhold i Centralasien og Afghanistan.

Kurser vil jævnligt blive udbudt fra efteråret 2014

Se kursuskatalog og læs mere om BA-tilvalg i Centralasien og Afghanistan studier