Tea Sindbæk Andersen

Tea Sindbæk Andersen

Lektor


  1. Udgivet

    "Organized Bestial Gangs" - The Second World War and Images of Betrayal in Yugoslav Socialist Cinema

    Andersen, Tea Sindbæk, 2018, Traitors, Collaborators and Deserters in Contemporary European Politics of Memory. Formulas of Betrayal. Grinchenko, G. & Narvselius, E. (red.). Palgrave Macmillan, s. 265-283 19 s. (Palgrave Macmillan Memory Studies).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  2. Udgivet

    'To battle, go forth all heroes': World War I memory as a narrative template in Yugoslavia and Serbia

    Dedovic, Ismar & Andersen, Tea Sindbæk, apr. 2016, Re-visiting World War 1: Interpretations and perspectives of the Great Conflict. Suchopoles, J. & James, S. (red.). Frankfurt: Peter Lang, s. 247-270 24 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  3. Udgivet

    Answering Back to Presumed Accusations: Serbian First World War Memories and the Question of Historical Responsibility

    Andersen, Tea Sindbæk & Dedovic, Ismar, 2017, The Twentieth Century in European Memory: Transcultural Mediation and Reception. Sindbæk Andersen, T. & Törnquist-Plewa, B. (red.). Leiden: Brill, s. 83-103 21 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  4. Udgivet

    Croatia and the First World War: National Forgetting in a Memorial Shatter Zone?

    Andersen, Tea Sindbæk & Dedovic, Ismar, 2020, Mobilizing Cultural Identities in the First World War: History, Representations and Memory. Pedriali, F. & Savettieri, C. (red.). Palgrave Macmillan, s. 185-206 22 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  5. Udgivet

    Football and Memories of Croatian Fascism on Facebook

    Andersen, Tea Sindbæk, 2016, Disputed Memory: Emotions and Memory Politics in Central, Eastern and South-Eastern Europe. Sindbæk Andersen, T. & Törnquist-Plewa, B. (red.). Berlin: De Gruyter, s. 297-317 21 s. (Media and Cultural Memory, Bind 24).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  6. Udgivet

    Forging public memory Historical narratives in Yugoslav and post-Yugoslav schoolbooks

    Andersen, Tea Sindbæk, 2023, School Historical Knowledge in Europa – Savoirs scolaires et historiens en Europe. Transnational circulations and debates - Circulations et débats transnationaux, . Tartakowsky, E. (red.). Arcidosso, Italy: Effigi, s. 325-347 23 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  7. Udgivet

    Introduction: Disputed Memories in Central, Eastern and South-Eastern Europe

    Andersen, Tea Sindbæk & Törnquist-Plewa, B., 2016, Disputed Memory: Emotions and Memory Politics in Central, Eastern and South-Eastern Europe. Sindbæk Andersen, T. & Törnquist-Plewa, B. (red.). Berlin: De Gruyter, s. 1-17 18 s. (Media and Cultural Memory, Bind 24).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  8. Udgivet

    Introduction: On Transcultural Memory and Reception

    Andersen, Tea Sindbæk, T¨ronquist-Plewa, B. & Erll, A., 2017, The Twentieth Century in European memory: Transcultural Memory and Reception. Sindbæk Andersen, T. & Törnquist-Plewa, B. (red.). Leiden: Brill, s. 1-23 23 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  9. Udgivet

    Serbiens Første Verdenskrig

    Andersen, Tea Sindbæk, dec. 2015, Langt fra Vestfronten: Første Verdenskrig i Middelhavsområdet. Sørensen, N. A. & Østergård, U. (red.). Forlaget Orbis, s. 55-68 13 s. (Sfinx).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  10. Udgivet

    Why would you use a Fascist greeting to celebrate a football victory? Discussing historical revisionism and genocide memory with Danish high school teenagers

    Andersen, Tea Sindbæk & Eisner, T. K. V., 2021, Engaging with Historical Traumas: Experiential Learning and Pedagogies of Resilience. Močnik, N., Duijzings, G., Meretoja, H. & Njeresa Beti, B. (red.). Routledge, s. 17-31 15 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

Forrige 1 2 Næste

ID: 37525806