Børns sprogtilegnelse: Sprogudvikling hos danske børn i alderen 0-6 år

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisningfagfællebedømt

Standard

Børns sprogtilegnelse : Sprogudvikling hos danske børn i alderen 0-6 år. / Kjærbæk, Laila (Redaktør); Boeg Thomsen, Ditte (Redaktør).

København : Frydenlund Academic, 2021. 376 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisningfagfællebedømt

Harvard

Kjærbæk, L & Boeg Thomsen, D (red) 2021, Børns sprogtilegnelse: Sprogudvikling hos danske børn i alderen 0-6 år. Frydenlund Academic, København.

APA

Kjærbæk, L., & Boeg Thomsen, D. (red.) (2021). Børns sprogtilegnelse: Sprogudvikling hos danske børn i alderen 0-6 år. Frydenlund Academic.

Vancouver

Kjærbæk L, (ed.), Boeg Thomsen D, (ed.). Børns sprogtilegnelse: Sprogudvikling hos danske børn i alderen 0-6 år. København: Frydenlund Academic, 2021. 376 s.

Author

Kjærbæk, Laila (Redaktør) ; Boeg Thomsen, Ditte (Redaktør). / Børns sprogtilegnelse : Sprogudvikling hos danske børn i alderen 0-6 år. København : Frydenlund Academic, 2021. 376 s.

Bibtex

@book{7381f5faf4cc44f2a8b06b082ed80cca,
title = "B{\o}rns sprogtilegnelse: Sprogudvikling hos danske b{\o}rn i alderen 0-6 {\aa}r",
abstract = "B{\o}rns sprogtilegnelse er en forskningsbaseret grundbog i sproglig udvikling hos b{\o}rn i alderen 0-6 {\aa}r. Med grundlag i sprogvidenskab, psykologi og p{\ae}dagogik giver bogen en samlet indf{\o}ring i b{\o}rns sprogtilegnelse der pr{\ae}senterer b{\o}rns sproglige udvikling som en integreret del af deres kognitive og sociale udvikling. Bogen giver en nuanceret forst{\aa}else af processer og faktorer i b{\aa}de typiske og atypiske udviklingsforl{\o}b og viser hvordan indsigterne fra den nyeste danske og internationale forskning kan anvendes i den daglige p{\ae}dagogiske praksis. Bogen behandler emnerne tilegnelse af sproglyde, ord og grammatik, sprog og begrebsdannelse, sprog i hjernen, pragmatik og social kommunikation, flersproget sprogtilegnelse, stammen, h{\o}reneds{\ae}ttelse, udviklingsm{\ae}ssige sprogforstyrrelser, autisme, sprogtestning, sprogmilj{\o} og sprogstimulering.B{\o}rns sprogtilegnelse kan anvendes som grundbog p{\aa} p{\ae}dagoguddannelsen og de p{\ae}dagogiske diplomuddannelser Logop{\ae}di (talep{\ae}dagog), B{\o}rns sprog og Dansk som andetsprog og som indf{\o}ring i sprogtilegnelsesforskningen for studerende p{\aa} Audiologop{\ae}di, Lingvistik, Interkulturel p{\ae}dagogik og dansk som andetsprog, Audiologi, P{\ae}dagogik samt Psykologi. Bogen er desuden et nyttigt redskab for p{\ae}dagoger og andre der arbejder med b{\o}rn i dagpleje, vuggestue, b{\o}rnehave og b{\o}rnehaveklasse.Bogens forfattere og redakt{\o}rer er b{\o}rnesprogsforskere fra K{\o}benhavns Universitet, Syddansk Universitet og Aarhus Universitet med ekspertise i dansk sprogtilegnelse.",
editor = "Laila Kj{\ae}rb{\ae}k and {Boeg Thomsen}, Ditte",
year = "2021",
language = "Dansk",
isbn = "9788772163932",
publisher = "Frydenlund Academic",

}

RIS

TY - BOOK

T1 - Børns sprogtilegnelse

T2 - Sprogudvikling hos danske børn i alderen 0-6 år

A2 - Kjærbæk, Laila

A2 - Boeg Thomsen, Ditte

PY - 2021

Y1 - 2021

N2 - Børns sprogtilegnelse er en forskningsbaseret grundbog i sproglig udvikling hos børn i alderen 0-6 år. Med grundlag i sprogvidenskab, psykologi og pædagogik giver bogen en samlet indføring i børns sprogtilegnelse der præsenterer børns sproglige udvikling som en integreret del af deres kognitive og sociale udvikling. Bogen giver en nuanceret forståelse af processer og faktorer i både typiske og atypiske udviklingsforløb og viser hvordan indsigterne fra den nyeste danske og internationale forskning kan anvendes i den daglige pædagogiske praksis. Bogen behandler emnerne tilegnelse af sproglyde, ord og grammatik, sprog og begrebsdannelse, sprog i hjernen, pragmatik og social kommunikation, flersproget sprogtilegnelse, stammen, hørenedsættelse, udviklingsmæssige sprogforstyrrelser, autisme, sprogtestning, sprogmiljø og sprogstimulering.Børns sprogtilegnelse kan anvendes som grundbog på pædagoguddannelsen og de pædagogiske diplomuddannelser Logopædi (talepædagog), Børns sprog og Dansk som andetsprog og som indføring i sprogtilegnelsesforskningen for studerende på Audiologopædi, Lingvistik, Interkulturel pædagogik og dansk som andetsprog, Audiologi, Pædagogik samt Psykologi. Bogen er desuden et nyttigt redskab for pædagoger og andre der arbejder med børn i dagpleje, vuggestue, børnehave og børnehaveklasse.Bogens forfattere og redaktører er børnesprogsforskere fra Københavns Universitet, Syddansk Universitet og Aarhus Universitet med ekspertise i dansk sprogtilegnelse.

AB - Børns sprogtilegnelse er en forskningsbaseret grundbog i sproglig udvikling hos børn i alderen 0-6 år. Med grundlag i sprogvidenskab, psykologi og pædagogik giver bogen en samlet indføring i børns sprogtilegnelse der præsenterer børns sproglige udvikling som en integreret del af deres kognitive og sociale udvikling. Bogen giver en nuanceret forståelse af processer og faktorer i både typiske og atypiske udviklingsforløb og viser hvordan indsigterne fra den nyeste danske og internationale forskning kan anvendes i den daglige pædagogiske praksis. Bogen behandler emnerne tilegnelse af sproglyde, ord og grammatik, sprog og begrebsdannelse, sprog i hjernen, pragmatik og social kommunikation, flersproget sprogtilegnelse, stammen, hørenedsættelse, udviklingsmæssige sprogforstyrrelser, autisme, sprogtestning, sprogmiljø og sprogstimulering.Børns sprogtilegnelse kan anvendes som grundbog på pædagoguddannelsen og de pædagogiske diplomuddannelser Logopædi (talepædagog), Børns sprog og Dansk som andetsprog og som indføring i sprogtilegnelsesforskningen for studerende på Audiologopædi, Lingvistik, Interkulturel pædagogik og dansk som andetsprog, Audiologi, Pædagogik samt Psykologi. Bogen er desuden et nyttigt redskab for pædagoger og andre der arbejder med børn i dagpleje, vuggestue, børnehave og børnehaveklasse.Bogens forfattere og redaktører er børnesprogsforskere fra Københavns Universitet, Syddansk Universitet og Aarhus Universitet med ekspertise i dansk sprogtilegnelse.

UR - https://www.frydenlund.dk/boeger/varebeskrivelse/5818

M3 - Bog

SN - 9788772163932

BT - Børns sprogtilegnelse

PB - Frydenlund Academic

CY - København

ER -

ID: 281825075