Udvalg, nævn og arbejdsgrupper

Studienævnet

Studienævnet for Tværkulturelle og Regionale Studier konstituerede sig senest den 8. februar 2024.

 

Forperson

Birgitte Schepelern Johansen (Øvrige fag, tværkulturel og materiel kultur).
E-mail: sn-tors@hum.ku.dk

1. suppleant: Andreas Bandak 

Næstforperson

Clotho Sif Heller (studerende, Øvrige fag)

Stedfortrædende forperson

 Ulla Prien (vip, Mellemøsten)

Øvrige medlemmer - videnskabeligt personale

 Øvrige medlemmer - studerende

  • Carla Jo Brückner (Asien)
  • Tyra Rose Winther Orton (1. suppleant, Asien)
  • Sarah Bürgel Sindal Nielsen (2. suppleant, Asien)
  • Sigrid Tørning Svendsen (3. suppleant, Asien)
  • Anton Kock Marcussen (Mellemøsten)
  • Clara Sofie Anker Saggau (1. suppleant, Mellemøsten)
  • Amanda Gahrn von Sperling (2. suppleant, Mellemøsten)
  • Rebecca Knirke (3. suppleant, Mellemøsten)
  • Sofie Sylvest Jensen Vestergaard (Østeuropa)
  • Peter Alexander Woller (1. suppleant, Østeuropa)
  • Liv Myrhøj Skorstengaard (Religion)
  • Rasmus Otzen (1. suppleant, Religion)
  • Clotho Sif Heller (Øvrige fag)

Observatører

  • AC-vejledererne
  • Studielederen

 

 

 

 

 

 

Læs om evaluering af undervisning på ToRS.

Her finder du brev om undervisningsevaluering fra studienævnet, skemaer til evaluering samt link til evalueringsrapporter.

 

Samarbejdsudvalget

 

A-siden

  • Annika Hvithamar, institutleder
  • Jesper Nielsen, viceinstitutleder for uddannelse og studieleder
  • Tim Møller Jørgensen, administrationschef
  • Trine Brox, vice-institutleder for forskning

B-siden

  • Alex K. Tonnesen, AC-TAP
  • Brian Arly Jacobsen, lektor (næstformand)
  • Helene Rosenstand, HK-TAP
  • Ismar Dedovic, postdoc
  • Karin Jacobsen studielektor
  • Marianne Madsen Kirk, ph.d.-studerende

Sekretær

  • Ann Neumann, HK-TAP

Suppleanter

  • Annemarie Hede-Andersen, AC-TAP
  • Marija Krgovic, suppleant, ph.d.-studerende
  • Michael Sehstedt Vang, suppleant HK-TAP

  

Arbejdsmiljøgruppen

Udvalget udgør instituttets afdeling af arbejdsmiljøorganisationen på KU (AMO).

 

Arbejdsledere

  • Annika Hvithamar, institutleder (formand)
  • Tim Møller Jørgensen, administrationschef

Arbejdsmiljørepræsentanter

  • Frank Sejersen, lektor (på Strandgade)
  • Anne Korsholm Bergenholtz (Søndre City, TAP)
  • Anna Helena Alexandra Krakus (Søndre City, VIP)

Sekretær

  • Ann Neumann (TAP)

 

 

  • Rådgivning af ledelsen i arbejdsmiljøspørgsmål.
  • Prioritering og udarbejdelse af handleplaner i APV (Arbejdspladsvurdering) og de årlige trivsels- og tilfredshedsmålinger.
  • Deltage i planlægning og vurdering af konsekvenser ved omlægninger og byggesager.
  • Kontrol med arbejdsmiljøet i hverdagen.
  • Medvirke til at anmelde ulykker og analysere årsager til arbejdsulykker samt forebyggelse af skader.
  • Informere medarbejderne om arbejdsmiljøet på arbejdspladsen.

 

Forskerkollegium

 

Forperson

  • Frank Sejersen​, lektor

Næstforperson

  • Annika Hvithamar​, institutleder​

​​​​​​Ledelsen

  • Jesper Nielsen, viceinstitutleder for uddannelser
  • Trine Brox, viceinstitutleder for forskning​

​VIP

  • Astrid Krabbe Trolle, tenure track adjunkt
  • Christine Aster Crone, tenure track adjunkt
  • Kim Ryholt, professor
  • Mikkel Bunkenborg, lektor
  • Tine Roesen, lektor​

 

Forskningsudvalg

Forskningsudvalget på ToRS afholder to møder pr. semester, i nogle semestre suppleret med et ekstra møde.

 

Forperson

Trine Brox, viceinstitutleder

Videnskabeligt personale

  • Tea Sindbæk Andersen, lektor
  • Andreas Bandak, lektor
  • Thomas Brudholm, lektor og ph.d. koordinator
  • Amanda Brødsgaard, ph.d. studerende 
  • Frederik Hagen, professor
  • Annika Hvithamar, institutleder
  • Marie Leine, ph.d. studerende
  • Yi Ma, post doc
  • Elena Meyer-Clement, lektor
  • Nina Grønlykke Mollerup, lektor
  • Catharina Raudvere, professor
  • Jakob Skovgaard-Petersen, professor

Sekretær

Forskningsstøttemedarbejder Charlott Hoffmann Jensen, chefkonsulent

 

 

  • at skabe og udvikle frugtbare og produktive forskningsmiljøer ved instituttets enkelte fag og på tværs af disse
  • opfølgning på ToRS' forskningsstrategi og underliggende projekter
  • opfølgning på initiativer inden for instituttets forskningssatsningsområder, herunder at følge og medvirke til at udvikle ToRS' forskergrupper og -centre
  • deltage i bedømmelsesudvalg til instituttets ph.d. stipendier
  • opfølgning på relevante emner inden for ph.d.-området, herunder ph.d.-studerendes trivsel
  • at fungere som bindeled mellem instituttets forskningsmiljøer og forskeruddannelsen, herunder at have ansvar for rekrutteringsprocessen til ToRS' frie ph.d.-stipendier (tidl. Fakultetsstipendier)
  • udveksling af informationer om forskningspolitik og eksterne forskningsmidler
  • kvalitetssikring af interne feedback-processer på ansøgninger om eksterne midler samt medvirke i eventuelle selektionsprocesser
  • kortlægning af instituttets forskningsaktiviteter
  • at rådgive om håndtering og sikring af forskningsdata, også ifm. udarbejdning af årlig risikorapport
  • at fungere som institutleders rådgivende organ og hjælp til udarbejdelse af ekstern forskningsevaluering
  • udformning af retningslinjer for håndtering af gæsteforskere, adjungerede professorer og lignende.

Se den fulde tekst for kommissoriet.