Marie Højlund Roesgaard

Marie Højlund Roesgaard

Lektor


  1. 2023
  2. Udgivet

    Global Citizenship Education in the Wider World

    Roesgaard, Marie Højlund & Byram, M., 2023, Global Citizenship Education in Praxis: Pathways for Schools. Schultz, A. & Blom, M. (red.). Multilingual Matters, s. 17-26 10 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  3. Udgivet

    グローバル・シテイズンシップ教育とSDGs: デンマークと日本の学校を通して

    Roesgaard, Marie Højlund, 2023, 国際理解教育と多文化教育のまなざし: 多様性と社会正義・公正の教育にむけて. Morimo, T., Kawasaki, S., Kiritani, M. & Nakayama, K. (red.). Tokyo: Akashi Shobo, s. 46-63 18 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  4. 2021
  5. Udgivet

    The Emperor, the Sun, and Olympus: Mythology in the Modern Japanese Education System

    Roesgaard, Marie Højlund & Peer, A., 2021, Our Mythical Education: The Reception of Classical Myth Worldwide in Formal Education, 1900–20. Maurice, L. (red.). Warsaw : Warsaw University Press, s. 443-464 21 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  6. Udgivet

    コペンハーゲン市ランデスガーデ学校における「異己」理解・共生授業の実践

    Roesgaard, Marie Højlund & Morimo, T., 2021, 日・中・韓三カ国協働による`異己`理解共生を目ざした国際理解教育のプログラム開発: 研究報告書. Kamata, S. (red.). Japan: 日本国際理解教育学会, s. 114-126 13 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  7. 2018
  8. Udgivet

    Danmai gaodeng jiaoyuzhong de kaoshi yu xuesheng quanli

    Roesgaard, Marie Højlund, 2018, Clean-Government Building in Denmark. Shanghai Academy of Social Sciences, s. 122-132 10 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  9. 2015
  10. Udgivet

    世界の子どもの一日3・デンマーク・コペンハーゲン

    Roesgaard, Marie Højlund, 2015, 教育と文化 78: 特集 希望のための企て. Ikeda, S. (red.). Tokyo: Kokuminkyoiku bunka sogo kenkyujo, s. 83-89 6 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

  11. 2014
  12. Udgivet

    Globalization in Japan: The Case of Moral Education

    Roesgaard, Marie Højlund, 2014, Rethinking ”Japanese Studies” from Practices in the Nordic Region: Overseas symposium in Copenhagen 2012. Liu, J. & Sano, M. (red.). Kyoto: International Research Center for Japanese Studies, s. 175-192 17 s. (Overseas symposium).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportKonferencebidrag i proceedingsForskningfagfællebedømt

  13. 2011
  14. Udgivet

    "The Ideal Citizen", Globalization, and the Japanese Response: Risk, gate-keeping and moral education in Japan

    Roesgaard, Marie Højlund, 2011, Reimagining Japanese Education: Borders, transfers, circulations and the comparative. Blake Willis, D. & Rappleye, J. (red.). 1 udg. United Kingdom: Symposium Books, s. 85-106 22 s. (Oxford studies in Comparative Education).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  15. 2000
  16. Udgivet

    Japanese Cram Schools - the importance of making a distinction

    Roesgaard, Marie Højlund, 2000, Japan and Korea in a Nordic context. Frisk, U. (red.). Stockholm: Department of Japanese Studies, Stockholm University, s. 19-30

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

  17. 1996
  18. Udgivet

    Cram Schools in Japan: a Preliminary Analysis

    Roesgaard, Marie Højlund, 1996, Florilegium Japonicum: Studies Presented to Olof G. Lidin on the Occasion of his 70th Birthday. Frellesvig, B. & Hermansen, C. M. (red.). Kbh.: Akademisk Forlag, s. 259-269 11 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

Forrige 1 2 Næste

ID: 9456